Wat houdt de functie in?

Bij Marqt vind je bijzondere producten van eerlijke producenten met liefde voor hun vak. Om die zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen, werken we elke dag aan representatieve winkels met klantgericht, vakbekwaam en alert personeel. Dat gaat niet automatisch - iedere operatie valt of staat met winkelmanagers die de touwtjes stevig in handen houden. Naar dat soort managers zijn we op zoek.

Over Marqt


Sinds 2008 stelt Marqt alles in het werk om gezond en goed eten toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen. Producten die zijn gemaakt met liefde voor de dieren, natuur en mensen die dat lekkere eten voortbrengen. Belangrijk, niet alleen voor onze gezondheid, maar ook die van de planeet. Zo bouwen we vol overtuiging aan een duurzaam en eerlijk verkoopplatform voor onze partners. In onze winkel komt alles bij elkaar: klanten, partners en hun prachtige producten.

Over de rol


Als winkelmanager ben je een gastvrije ondernemer. Je creëert sfeer, bent klantgericht en hebt oog voor detail. Je houdt van goed eten, snapt waar we voor staan en kan dit gedachtegoed perfect overbrengen op zowel klanten als medewerkers, als een ware ambassadeur. Ook commercieel ben je sterk - je ziet kansen, toont initiatief en hebt voldoende lef om dingen anders te doen.
Je zorgt ervoor dat het winkelteam net zulke goede service kan bieden als jij. Als sympathieke maar doortastende leider ben je in staat mensen op de juiste plek te zetten en ze constructief te inspireren en motiveren. Doel: verwachtingen van klanten overtreffen, iedere dag. We geloven in de kracht van onze producten, onze partners en hun verhalen. Zorg dat je team met die kennis op de vloer staat - laat ze proeven, vertel wat ze nog niet wisten; kennis is de beste munitie. Als winkelmanager zijn je belangrijkste taken:
  • Goede service bieden -Niet alleen door het zelf te doen, maar ook door een verkoopkrachtig, gastvrij, servicegericht en klantvriendelijk team samen te stellen en ervoor te zorgen dat dit optimaal functioneert, wat daar ook voor nodig is - van motiveren tot aansturen en coachen. Bij Marqt geloven we dat je op die manier meer traffic genereert, en dus meer omzet - ook een van je verantwoordelijkheden.
  • De winkel op orde houden -Je zorgt voor een hygiënische, schone en nette winkel volgens de richtlijnen van HACCP. Ook creëer je een veilige, prettige werkomgeving.
  • Personeelszaken -Je bent verantwoordelijk voor de HR-administratie en strategische planning van je winkelpersoneel. Ook ben je betrokken bij de werving, selectie, onboarding en beoordeling van medewerkers, begeleid je kortdurend ziekteverzuim en zorg je voor de aanmelding en borging van het proces bij trainingen aan de Marqt Academy.
  • Productkennis vergroten -Zowel bij klanten als collega’s. Je plant leuke sampling in en zorgt ervoor dat dit volgens afspraken en kwaliteitsnormen gebeurt. Mocht iemand meer willen weten, dan signaleer je die behoefte en gaat na hoe je die extra product- en partnerkennis kunt verzorgen.
  • Procesmanagement -Het plannen, roosteren en realiseren van loonkosten binnen de afgesproken targets en budgetten. Ook ben je verantwoordelijk voor adequaat voorraadbeheer en correcte registratie en zie je erop toe dat werkritmes binnen de richtlijnen worden nageleefd.

Wie zoeken wij?

Als ideale winkelmanager ben je wat ons betreft een energieke leider die flexibel is, klantgericht, gepassioneerd en commercieel. Je bent een betrouwbare aanstuurder, zowel met mensen als processen. Daarnaast hopen we dat je:
  • hbo werk- en denkniveau hebt, bij voorkeur richting Small Business & Retail, (Bedrijfs)economie of Hoge Hotelschool;
  • over 3 tot 6 jaar relevante werkervaring in (food)retail beschikt;
  • minimaal 3 jaar ervaring hebt in een leidinggevende functie;
  • op zoek bent naar een fulltime baan;
  • woont in of vlakbij de stad waar de winkel is gevestigd;
  • beschikbaar bent tijdens de openingstijden (avond & weekenden).

Wat biedt Marqt?

Een inspirerende werkomgeving met ongekende energie, waar je de ruimte krijgt om nieuwe kennis op te doen, door te groeien en je verder te ontwikkelen. Je krijgt de ruimte zelf te handelen naar wat op jouw vakgebied relevant is. Mits in goed overleg, natuurlijk.

Daarnaast krijg je een salaris conform de CAO voor het Levensmiddelenbedrijf, 8% vakantietoeslag en prima secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals korting op je boodschappen bij Marqt.

Interesse of meer informatie?


Ben jij de man of vrouw die we zoeken, solliciteer dan via onderstaande button. Voor vragen of meer informatie: mail Gerko Bosveld (gerko.bosveld@marqt.com).